• Niedziela | 15.12.2019


      • Aktualności
      • SKLEP
      • Integracje
      • Imprezy
          Fotorelacje
          Filmy
          Terminy
      • Klub
          Kontakt
          Statut
          Historia klubu
          Rajdy
      • Nasze Rajdy
          Formularz
      • PPW
          Info
          harmonogram
          baza noclegowa
          II runda
      • Użytkownicy
      • Forum
      • Linki
      • Konto
          Logowanie
          Rejestracja
      • Kosynier4x4 T3AM
          Paczka Śliwek 4x4
          GATKI 4x4
          Czachur Trio
I runda Pucharu Polski OFF-ROAD PL zakończona!| 14.05.2009 @ 19:34
     I runda Pucharu Polski jak co roku organizowana była w Bojanowie. Miejscowość ta słynie z corocznej imprezy na którą zjeżdża się cała czołówka polskiego off-roadu. Dla wielu jest to pierwsza inauguracyjna impreza w nowym sezonie. Pojawiają się nowe sprzęty, załogi a chęć do jazdy po długim zimowym przestoju jest nie do wytrzymania! Rajd ten wywarł na nas wspaniałe wrażenie organizacją, terenami i wyjątkową atmosferą stwarzaną przez ludzi bez których "Puchar" by nie istniał tj. gronem przyjaciół rajdowców, organizatorów i wszystkich innych którzy mają swój wkład w tworzenie cyklu Pucharu Polski.

Nam jako załodze Kosynier4x4 T3AM w tym roku jechało się wyjątkowo dobrze. Może to za sprawą poprawienia auta, dobrego humoru, czy też wielkiej chęci do jazdy. Prolog jechaliśmy w ciężkich warunkach gdyż wylosowaliśmy 30 numer do startu. Udało nam sie osiągnąć 17 czas i z tego miejsca wystartowaliśmy do "nocki".
"Nocka" dla pierwszych załóg zaczęła sie i skończyła za dnia co powinno być wyeliminowane na następnych edycjach. Nie jechaliśmy po to aby się kłócić więc pozostawiliśmy tę sprawę do rozwiązania po rajdzie. "Nocka" nie była dla nas szczęśliwa, na pierwszym OSie szło nam super, do czasu gdy w głębokiej wodzie straciliśmy sprzęgło. Woda i błoto dostając sie na okładzinę uniemożliwiła sprzęgłu prawidłowe działanie. Nie mieliśmy ani wyciągarki ani "kół". Po parunastu minutach wydostać się na? suche? pomogli nam Maney i chłopaki z SEMAKA. Dzieki wielkie! Na suchym sprzęgło zaczęło robić i po odczekaniu kolejnych minut (które wydawały się godzinami) ruszyliśmy dalej. Po drodze mijaliśmy Grzegorza i Zbyszka którym urwał się drążek, kazali nam jechać więc gnaliśmy dalej. Ciekawym odcinkiem na etapie nocnym był trawers który wymagał od zawodników troche pracy i wysiłku. Zrobiliśmy go zaskakująco szybko napędzeni przymusowym postojem i chęcią zwycięstwa. Odcinek nocny skończyliśmy na 8 miejscu, to dobry wynik biorąc pod uwagę awarie która dawała o sobie znac cały czas.
Odcinek dzienny zaczął sie dla nas juz rychło rano, gdyż musieliśmy dokonać niezbędnych napraw w samochodzie. Sprzęgła niestety nie mogliśmy naprawić, wymyliśmy jedynie wnętrze komory sprzęgłowej i liczyliśmy, że dojedziemy do mety. Odcinek dzienny szedł nam dużo szybciej, jechało się wyśmienicie choć delikatnie ze względu na sprzęgło. Problemem dla nas stało się słynne bobrowisko. Duży obszar lasu zalany wodą przez bobrową tamę. Baliśmy się atakować głębokiej wody pamiętając przeżycia z etapu nocnego a, że istniała droga alternatywna to nią pojechaliśmy. Było sucho ale liczba podpięć wyciągarki przy pokonywaniu bardzo stromego trawersu nie równała się z jednym czy dwoma jadąc po płaskim. Straciliśmy tam część cennego czasu ale nie poddaliśmy się. Nie załamał nas nawet niespodziewany bok do rzeczki na odcinku "duża bania" podnieśliśmy się i pognaliśmy do mety. Odcinek dzienny zakończyliśmy na 4 miejscu a wynik całego rajdu to niestety tylko 7 miejsce.
Mimo kłopotów z samochodem jechało sie super i jesteśmy zadowoleni z wspaniałej zabawy i modyfikacji które przeprowadziliśmy w aucie.

~Kosynier4x4 T3AM
Autor: MatI
Puchar Polski Off-Road PL 2009r.| 07.05.2009 @ 14:25
     Załoga Kosynier4x4 T3AM w składzie Wojciech & Mateusz Głowaccy wraz z grupą wsparcia technicznego w osobach Bożena & Jakub Głowaccy wyrusza na I rundę Pucharu Polski Off-Road PL 2009
Autor: Ja-qb-eK
II Runda PPW - II Rajd Kosynierów| 29.04.2009 @ 17:28
     Powoli zapełniamy galerie zdjęć z rajdu. Delikatne opóźnienie wynikło z tego, że jako organizatorzy nie mieliśmy czasu na robienie własnych zdjęc. Nadesłane przez uczestników i znajomych zdjęcia na bieżąco pojawiają się w fotorelacjach.

II Runda - Kosynier4x4 (foto. Mati & inni)

II Runda - Prolog (foto. Serek)

II Runda - przekrojowo (foto. Jacek)

II Runda - trawers w nocy, dzień i dekoracja (foto. Jola i Rafał)

Wyniki:


szczegółowe wyniki drugiej rundy pucharu: Drugi Rajd Kosynierów 2009

Autor: MatI
II Runda PPW - II Rajd Kosynierów zakończony!!| 29.04.2009 @ 09:35
      II Rajd Kosynierów - II Runda Przeprawowego Pucharu Wielkopolski

Stare i opuszczone zabudowania PGRu we Franulce niedaleko Miłosławia 17 i 18 kwietnia za sprawą II rundy przeprawowego Pucharu Wielkopolski czyli II Rajdu Kosynierów znacznie zmieniły swoje oblicze. Z odrapanych i zaniedbanych budynków zmieniły się w profesjonalną przepełniona klimatem dawnych lat, banerami i prawie setką ubłoconych rajdówek bazę wypadową dla zawodników z całej Polski gotowymi zmierzyć się z Miłosławskimi bagnami i wzniesieniami.

Jak na Kosynierów przystało pierwsze wrażenie zrobili na nas pozytywne, byliśmy zaskoczeni tak świetnie zorganizowaną bazą, zapleczem sanitarnym i biurem rajdu, które funkcjonowało na bardzo wysokim poziomie, bez opóźnień w rejestracji i z natychmiastową reakcją na wszelkie pytania czy prośby. Poziomem nie odbiegającym niczym od tych które spotkać możemy na innych bardziej prestiżowych rajdach, mamy tylko nadzieje, że dalej będzie równie dobrze.. - Podsumowywali nas uczestnicy w oczekiwaniu na prolog.

Punktualnie o godzinie 16:00 zgodnie z harmonogramem rozpoczął się prolog (czyli krótki odcinek czasowy mający na celu wyłonienie kolejności startu do Etapu NOCNEGO, czas ten nie liczył się do dalszej klasyfikacji). Każda klasa miała inną trasę prologu a załogi startowały równocześnie w celu zwiększenia dramaturgii przejazdu na pierwszych hopkach. Wiele załóg już tutaj zmagała się z pierwszymi awariami a niektórym nie udało się nawet prologu ukończyć. Było to dla zawodników zapowiedzią tego co czeka ich na trasach Etapu NOCNEGO i DZIENNEGO. Start pierwszego z nich przewidziany był zaraz po zmroku czyli o godzinie 20:30 do tego czasu zawodnicy mieli czas na odpoczynek, drobne naprawy i posiłek przed ciężkim Etapem NOCNYM. Równo o 20:30 pierwsze załogi wyjechały na trasę, było już ciemno i zaczynał padać deszcz, pięćset metrów po starcie załogi z klasy Adventure dojeżdżały do pierwszego OSu. "Darz Bór" to kilkusetmetrowe rozlewisko o bardzo bagnistym podłożu pełne niespodzianek, na całej swej długości szerokie na ok. 50m. Było to idealne miejsce na pierwszy odcinek, to w tym miejscu rozegrała się największa walka i była to szansa dla tych którym nie powiodło się na prologu. Jedna z załóg wjeżdżając na OS jako 15 opuściła go w pierwszej piątce, inni pierwszy raz w swoim życiu ścigali się z użyciem wyciągarek, był to odcinek który wielu z zawodników zapamięta na długo! Mimo, że kilka załóg nie zaliczyło tego OSu i niestety odpadło z rywalizacji były osoby którym udało się pokonać go bez wyciągarki (lub tylko z niewielką jej pomocą) co dawało obraz rozproszenia umiejętności zawodników.
Klasa Extreme nocą miała do pokonania 4 OSy, dwa długie trawersy, słynną już "rzeźnie" i "wąwóz", ale pierwsze załogi stawiły się na mecie już po trochę ponad 3 godzinach. Nie wszystkim poszło w nocy tak sprawnie, w kość dały zwłaszcza trawersy m.in. ten we Franulce gdzie załogi walczyły nie tylko z trasą, zmęczeniem ale i z własnym sprzętem. Załodze "Wiktorii" po rolce z najwyższego punktu trawersu i lądowaniu między drzewami na samym dole na szczęście nic się nie stało, ale w ich aucie awaria układu paliwowego przyblokowała ich na godzinę. Dojechali na metę ale rano już nie wystartowali. Artur Owczarek w swoim Jeepie zmagał się z awarią układu kierowniczego i kiedy wszyscy myśleli, że już nie uda im się jechać dalej, ruszyli i ukończyli OS w czasie.
Etap NOCNY zakończył się nad ranem, załogi zmęczone, auta skatowane a o 8:00 trzeba już startować do Etapu DZIENNEGO, start do dniówki został jednak przesunięty o godzinę, gdyż wielu jeszcze kończyło ostatnie poprawki przy autach a zawodnicy mieli jeszcze godzinkę na odpoczynek. W Etapie DZIENNYM pierwszym odcinkiem dla klasy Extremalnej było pokonanie Warty (promem) i start do OSu "Za Wartą" tam oprócz kilku pieczątek do zaliczenia mieli ciężki bagnisty OS i wracali z powrotem na "naszą" stronę pokonując "Szymrówkę", "Bajorko", "Rzeźnie" i "Wąwóz" wracali na Trawers we Franulce gdzie widząc którędy nocą jechali bez asekuracji pukali się po głowie myśląc o swojej głupocie. Po trawersie, na deser została im "Ładoga" - groźnie brzmiąca nazwa i podobnie wyglądające rozlewisko o którym człowiek zapomniał wiele lat temu. Jak sama nazwa wskazuje zawodnicy musieli okrążyć to bajoro i wrócić w miejsce startu jadąc cały czas bagnem (twarde odgrodzone było taśmami). Ten odcinek zaliczyło jedynie 5 załóg i chwała im za to! Adventure w dzień w znacznie okrojonym składzie zaczynało od OSu "Sarnice", jechało swoją część "szymrówki", dwa trawersy i wąwóz. Podobnie jak w nocy problemy sprawiały trawersy. Wielu zawodników pierwszy raz zasmakowało ich właśnie na naszym rajdzie z czego jesteśmy dumni, bo wiemy jaką satysfakcją sprawia spróbowanie czegoś nowego i sprostanie nowym wyzwaniom.
< br> W sobotę równolegle do startów klas EX i ADV zjeżdżał się turystyk czyli klasa TRAVEL. Mieli oni do pokonania ponad 100 kilometrową trasę w większości po drogach gruntowych, 15 pieczątek, OS na łące i równoważnie na czas. Trasa wiodła bardzo malowniczymi terenami bliższych i dalszych okolic Miłosławia, Czeszewa, Winnej Góry i Żerkowa. Na trasie zwiedzić mogli piękne pomniki przyrody, malownicze okolice Warty, miejsca ważne dla historii Polski i punkty widokowe. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie bo miejsc do zabawy także nie brakowało, naszą małą tradycją staje się powoli pieczątka dla chętnych -10 którą tym razem okazał się baaardzo stromy podjazd zaliczony przez bardzo niewiele załóg.

O godzinie 19:00 nastąpiło ogłoszenie wyników. Minutowe odstępy pomiędzy zawodnikami na wyżej punktowanych miejscach świadczyły o wysokim poziomie samych zawodników i zaciętej walce na trasie. Mimo takiego zacięcia zawodników na trasach obyło się bez korków i wszelkich niesnasek z czego organizatorzy i zawodnicy byli bardzo zadowoleni.

Klasa EXTREME:

1. Robert Jakubiak i Jan Łobodziec
2. Maciej Manejkowski i Jakub Hildebrandt
3. Łukasz Rączka i Krzysztof Kozłowski

Klasa ADVENTURE:

1. Sławek Lewandowski i Sebastian Kozłowski
2. Wlodzimierz Rakowski i Krzysztof Bliźniewski
3. Andrzej Krakowiak i Tomasz Gomulak

Klasa TRAVEL:

1. Tomasz Nowakowski i Maciej Nowakowski
2. Lisiak Tomasz i Ryszczyński Maciej
3. Jan Lasecki i Andrzej Wojciechowski


Autor: MatI
II runda PPW - II Rajd Kosynierów - START!| 17.04.2009 @ 00:04
     Już w piatek od 10:00 rano rusza II runda Przeprawowego Pucharu Wielkopolski. Na starcie stanie około 100 załóg z całej Polski gotowych zmierzyć się z najgorszym. Od godziny 10:00 przyjmować będziemy zawodników i przeprowadzać badania techniczne, około 15:00 wszyscy zawodnicy stawią się na odprawie na której przypomniane będą zasady bezpieczenstwa, rozwiane wątpliwości i wyjaśnione pytania dotyczące rajdu. O godzinie 16:00 pierwsze załogi wystartują do prologu, czyli krótkiego odcinka na czas kóry decydował będzie o kolejności startu do etapu nocnego, który jak sama nazwa wskazuje rozpocznie się dopiero po zachodzie słońca. Etap ten będzie wielkim wyzwaniem dla sprzętu, kierowcy, a zwłaszcza dla pilota. W klasie Extremalnej oprócz pokonania tzw. "Rzeźn"i i "Wąwozu" przeszkodami na trasie będą dwa długie trawersy pokonywane jedynie o świetle samochodowych reflektorów i w większości z koniecznością asekuracji. Adventure zmierzy się z najeżonym niespodziankami "Darz borem" i podobnie jak Extreme z długim trawersem. Wymęczeni Etapem Nocnym zawodnicy już o 7:00 w sobotę stawią sie na bazie rajdu skąd godzine poźniej wyjadą walczyć z jeszcze większym wyzwaniem - Etapem Dziennym (który jak sama nazwa wskazuję będzie jeszcze trudniejszy :) ) W sobotę wystartuje również klasa turystyczna. Startujący w tej klasie nie jest wcale skazany na nudę: ponad 100km trasy, 15 pieczątek, 2 OSy, przeprawa promowa, punkt widokowy i wiele innych niesamowitych miejsc cennych przyrodniczo jak i historycznie. Muzeum i pałac gen. J.H. Dąbrowskiego w Winnej Górze, Muzeum i pałac A. Mickiewicza w Śmiełowie, piękne Starorzecza i rozlewiska Warty, unikalny drzewostan nadwarciańskich lasów, to tylko część z tego co mogą zobaczyć "turyści" dodajmy do tego sporo zabawy w terenie i mamy naprawdę ciekawą trasę. Po powrocie wszystkich zawodników o godzinie 20:00 ogłosimy oficjalne wyniki i rozpoczniemy bankiet dla wszystkich wytrwałych i chętnych zapić lub zajeść sukces lub porażkę.
Autor: MatI
II runda PPW - II Rajd Kosynierów - UWAGA!| 14.04.2009 @ 11:33
     Rajd zbliża się z zaskakującym tempem, mamy nadzieje, ze nasza praca przyniesie dobre rezultaty i będziecie się świetnie bawić!

W związku z panującą w naszym regionie suszą (wg. leśniczych największą w ciągu 25 lat!) zasób naszych terenów trochę się zmniejszył, ale nie martwcie się specjalnie dla was uruchomiliśmy tereny alternatywne więc wcale tak łatwo nie będzie.
Przypominamy o
kaskach, gaśnicach(!!!!!), apteczkach, pasach na drzewo, długich pasach asekuracyjnych,
wszystkie te elementy sprawdzane będą na badaniu technicznym! Poćwiczcie techniczną jazdę, zwłaszcza trawersy. Do zobaczenia w piątek!
Autor: MatI
Poprzednie 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Nastpne

Najnowsze zdjęcia
z rajdów:



© 2007 - www.Kosynier4x4.pl All rights reserved. www.Programa.pl
aktualności | fotorelacje | terminy imprez | użytkownicy | forum